سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلهای بهشتی

 

 یکی از راههای حفظ گنجینه با ارزش دختران در خانواده ها تکریم وابراز محبت به این گلهی خوشبوی باغ زندگانی است.

-   سعی کنیددرهدیه دادن دختران خود را در اولویت قرار دهید.

-   درباره دوران بلوغ و مسائل آن توضیحات لازم را در کمال رافت و مهربانی ذر اختیار آنها قرار دهید.

-   ساعاتی از روزمره خود را برای درد دل کردن و شنیدن حرفها,خاطرات و دل مشغولیهای آنان دراختیار بگدارید.

-   درمقابل خطاهایشان صبورانه رفتارکنیم و هیچگاه درحضور دیگران وی را سرزنش نکنیم

-   نکات مثبت رفتار دخترمان را درحضور دیگران مطرح کنیم وشخصیت وی رابه عنوان موجودبا ارزش به رسمیت بشناسیم.

-   سعی کنیم بطور مرتب دخترمان را در آغوش بگیریم و ببوسیم, چنانچه بتوانیم آنان را از محبت سرشار کنیم امکان ندارد درآینده از بی پناهی وکمبود محبت به کانونهای فساد و روابط نامشروع پناه نمی برد تا محبتی که می توانست درکانون گرم خانواده دریافت کند در ازای بهایی سنگین از بیگانه گدایی کند.

-   درباره انتخاب دوستان مناسب آنها را راهنمای کنیم و برای اطمینان بیشتر با خانواده دوستانش ارتباط برقرار کنیم گاهی بهتر است دوستانش را به خانه دعوت کنیم تا به دنبال محیطی غیر از خانه برای تفریح با دوستان خود نباشند.

-   بهتراست گاهی اوقات باهماهنگی با والدین دوستان فرزندمان شرایطی را فراهم کنیم تا با نظارت ما به همراه ü   دوستان برای تفریح به مکانهای سالم برویم.

-   درصورت مخالفت با درخواست های نابجای آنان گفتن "نه" را با پیامی محبت آمیز همراه کنیم:( بخاطر علاقه ای که به تو دارم اجازه نمی دهم .....

-   درباره مسائل اعتقادی به ویژه حجاب,نماز و..... با مهربانی و همراه با دلیل و منطق بادختران خود صحبت کنید ویا در صورت نداشتن اطلاعات به افراد متخصص مراجعه نمایید.

-   برای اینکه در آینده بتوانید مادران خوبی به جامعه تحویل دهید باید از همین حالا در خانواده به وی مسئولیت های مهمی رابسپاریدتابیاموزد که باید در آینده مسئولیت های مهمی را بپذیرد وعواقب این پذیرش را پاسخگو باشد.

-   ارتباط بیشتر شما با مربیان و مشاور ومدیریت مدرسه باعث ایجاد صمیمیت بین فرزند شما, خانواده و مدرسه شده وبهترین پناهگاه برای دختران شما خواهد شد تا شما بتوانیدبا خیال آسوده ازمنابع متخصص در امر تربیت برای داشتن آینده ای که باعث سرافرازی شما و موفقیت فرزندانتان می شود استفاده کنید

 

به امیدروزی که همه دختران ما این گلهای سرسبد آفرینش آینده این کشور را زیبا بسازند.


[ شنبه 90/11/15 ] [ 9:14 عصر ] [ سمیه یزدانی ]
درباره وبلاگ

سمیه یزدانی
سلام به همه فقط یه جمله میگم:حجاب مصونیت است نه محدویت. ازتون خواهش میکنم به این جمله فکر کنین مطمئن باشید به این نتیجه میرسیداگه اینجور نبودبهم بگید.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 4374